'Yeniden Başlamak' Film İncelemesi: Kimlik, İnanç ve Ahlak Üzerine

'Yeniden Başlamak' filmi, hafıza kaybı yaşayan bir kağıt toplayıcısının kimlik arayışını, inanç ve ahlaki değerlerle harmanlayarak izleyiciye sunan etkileyici bir yapımdır. Eşref Ziya Terzi'nin ilk senaryo denemesi olan film, sürpriz sonu ve karakter derinliğiyle dikkat çekiyor.

'Yeniden Başlamak' Film İncelemesi: Kimlik, İnanç ve Ahlak Üzerine

Allah Yeniden Başlayanların Yardımcısıdır

"Yeniden Başlamak" izleyiciyi hem duygusal hem de zihinsel olarak derinden etkileyen bir film. Senaryosuyla, karakter gelişimiyle ve beklenmedik sonuyla dikkat çeken bu yapım, sıradan bir hikâyeden çok daha fazlasını sunuyor. İlk bakışta bir drama filmi gibi görünen "Yeniden Başlamak," derinlemesine incelendiğinde insanın kimlik, ahlak ve inanç ekseninde kendini sorgulamasına neden oluyor.

Hikâyenin Temeli: Hafıza Kaybı ve Kimlik Arayışı

Filmin başrolünde, hafızasını kaybetmiş ve geçmişine dair hiçbir iz bulamayan bir kağıt toplayıcısı var. Hafıza kaybı öncesinde başarılı bir kariyere ve toplumsal statüye sahip olduğu belli olan bu adam, hem bilimsel hem dini değerleri bir arada barındıran bir kişilik. Geçimini kağıt toplayarak sağlayan bu karakter, hayatına dair ipuçlarını bir araya getirmeye çalışırken toplumsal önyargılarla mücadele ediyor.

Başrol karakteri, film boyunca özverili, yardımsever ve ahlaki duruşundan taviz vermeyen bir insan olarak karşımıza çıkıyor. Kimliğini kaybetmiş olmasına rağmen, sahip olduğu inanç ve değerler onun hayatta kalmasını ve çevresine ilham vermesini sağlıyor. Bu özelliği, filmin dramatik anlatımını daha da güçlendiriyor.

Hatice: Filmdeki Tek Eleştirim

Filmin yan karakterlerinden Hatice, hikâyeye ayrı bir derinlik katmak için tasarlanmış gibi görünse de, maalesef bu karakterin ele alınış biçimi oldukça zayıf. Filmde anlatıldığına göre Hatice karakteri muhafazakar ve dinine önem veren bir insan. Fakat giyim tarzı, yıllardır birçok filmde yahut dizide muhafazakar insanları kötü göstermeye çalışan senaristlerin tiplediği bir karakter. Tesettüre hiç uymayan giyimi bu muhafazakar söylemlere kesinlikle gölge düşürüyor. Diğer yandan bu karakterin bir "sosyal eleştiri" olarak o şekilde giyinmesi de bir ihtimal. Fakat yine de muhafazakar bir film karakterini bu şekilde yansıtmanın muhafazakar kesimin tepkisini çekeceğini düşünüyorum.

Sürpriz Son

Senaryonun en etkileyici yönlerinden biri, beklenmedik finali. İzleyici, film boyunca başrol karakterinin kimliğini ve geçmişini öğrenmeye odaklanıyor. Ancak film, sürpriz bir sonla tüm izleyicileri şaşırtmayı başarıyor. Bu ters köşe, hikâyeye güçlü bir derinlik katarken izleyiciyi etkileyici bir şekilde yakalıyor.

Senaristin İlk Denemesi

"Yeniden Başlamak," senaristi olan “Eşref Ziya Terzi” ilk senaryo denemesi olmasına rağmen oldukça etkileyici bir yapıya sahip. Özellikle senaryonun duygusal yoğunluğu ve karakterlerin gerçekçiliği, senaristin hikâye anlatma konusunda doğuştan bir yeteneği olduğunu gösteriyor. İlk kez bir senaryo yazımına imza atan bir kişi için bu kadar güçlü bir hikâye üretmek, büyük bir başarı.

Genel Değerlendirme

"Yeniden Başlamak," hayatın karmaşıklığını, insanın içsel yolculuğunu ve inancın gücünü etkileyici bir şekilde anlatan bir film. Hem dini hem de insani değerleri bir araya getiren bu yapım, izleyiciye kendini sorgulama ve empati yapma fırsatı sunuyor. Senaristin çiçeği burnunda olması, filmden alınan keyfi daha da artırıyor; çünkü bu ilk adımın gelecekte daha büyük işlerin habercisi olduğu açık.

Filmi izledikten sonra akılda tek bir cümle yankılanıyor: Allah yeniden başlayanların yardımcısıdır.